Jumaat, 20 Februari 2009

Di mana Janji President..??



Blok KH: 3 bulan telah berlalu dimana pilihan raya umum telah diadakan bagi memilih pengganti Tun Dr. Atam bagi jawatan President Republik of RBt. dunia telah menyaksikan dimana Datuk Dr.Unta Bahri telah memenangi pilihan raya umum tersebut dan kini beliau digelar wira oleh rakyat kerana beliau berjaya mengubah kedudukan ekonomi semasa Republik of RBT ke tahap yang lebih baik dan meyakinkan. akan tetapi, timbul sedikit keraguan dan kegusaran di hati rakyat dimana kesemua janji2 yang ditabur oleh datuk unta Bahri sehingga kini belum ditunaikan. berdasarkan manifesto:

" Hari Ini Bentuk Kerajaan, Esok Turun Harga Cukai Kelas "

nampaknya sehingga kini masih belum membuahkan hasil. akhirnya, rakyat terpaksa sabar menunggu angan-angan tersebut sehingga ada segelintir ahli2 parlimen yang mengheret isu tersebut ke dalam dewan parlimen. namun, datuk Unta Bahri hanya memberikan respon yang sinis mengenai isu tersebut seolah-olah beliau tidak pernah menjanjikan apa-apa kepada rakyat. apakah tindakan yang seterusnya yg diambil oleh Datu Dr. Unta Bahri..?? Ianya terus berlegar-legar dan bermain di dalam kotak fikiran rakyat Republik of RBT.

2 ulasan:

  1. Inilah yang dinamakan sebagai ahli politik yang tidak berjiwa rakyat!!
    semasa pilihanraya manifesto yang dijanjikan berapi2 kerana inginkan jawatan, sesudah menang, habuk pn tarak. ingatlah wahai pemimpin2 sesungguhnya anda kena bertaubat dahulu kerana kamu mempunyai satu tusas yang amat besar untuk dipikul.

    BalasPadam