Rabu, 25 Februari 2009

Kami Tak Setuju..



Mengamuk : rakyat hari ini berkumpul sambil membawa sepanduk di hadapan pejabat perdana bagi menyuarakan bantahan mereka terhadap tindakan president, datuk unta bahri yang semalam bersetuju untuk menerima seorang penasihat luar yang katanya bagi memperbaiki keadaan politik dan ekonomi di negara ini.

Rata-rata rakyat berpendapat ianya adalah sebagai salah satu lagi helah president, bagi tujuan kepentingan politik beliau. kini, rakyat sudah pun hilang sabar dan tidak lagi percaya terhadap kepimpinan datuk unta bahri, sekaligus mendesak beliau untuk meletakkan jawatan secepat mungkin.

Dahulunya, datuk unta bahri mengingkari janjinya terhadap rakyat berhubung isu penurunan cukai, dan kini beliau cuba untuk menjadikan negara ini seolah-olah milik beliau. perkara ini juga telah mengundang kemurkaan sultan Safwan Ahmadiah, yang selama ini menyokong kepimpinan datuk unta bahri.

4 ulasan:

  1. sungguh complicated ye pergolakkan dlm wilayah RBT sem 3 ni..
    diharap semua rakyat2 b'sbr dan b'usaha atasi kepincangan 2.
    hehehe...

    BalasPadam
  2. Saya sebagai mufti besar kerajaan yang tidak berpihak kepada mana2 pihat ingin memberi nasihat kepasa semua rakyat agar berusaha untuk mengawal emosi masing2..
    Jangan sampai berlakunya rampasan kuasa secara tidak sah dalam kerajaan kita ini..
    ingatlah, kepada sesiapa pemimpin, bertaubatlah anda sebelum terlambat!!!!

    BalasPadam
  3. huhuhu... nmpaknya usaha sy sebagai wakil rakyat larkin xberjaya untuk menghentikan rusuhan ini... harap bantuan dari wilayah laen utk membantu masalah ini...

    BalasPadam
  4. saya sbg hakim negara yg bertanggungjawab kpd perlembagaan negara mengumumkan langkah penyelesaian yg telah dirangka:

    pelan peralihan kuasa telah diwujudkan dan dibentang pada penggal kedua sidang parlimen.
    harap maklum.

    BalasPadam